söndag 10 april 2011

Nonshine vs Caferacer bloggen

Som ni kanske märkt så har jag länkar till 2 bloggar, min styvdotters och min favoritclassicracers "Nonshine", som titeln på Thomas Grandells blogg säger så bygger ju han för att på snabbaste möjliga sätt ta sig runt en bana, lack, krom och annat bling blong kommer i andra hand, eftersom Thomas även är en duktig chaufför så kommer han ofta bland de första till finishen, om inget mekaniskt ger upp.

Jag själv var nog hyfsat snabb på gatan som tonåring, eftersom jag hade en Honda 125:a så kom man ju alltid efter alla Yamaha m.fl. 2-taktare när vägen var rak, men när det svängde så släppte de andra gasen och jag vinklade bara ner och var i kapp. I vuxen ålder har jag vid flera tillfällen kört bandagar på Gelleråsen först med Dunstall-HONDA 900 och senare med Suzuki Gixxer 750, visst älskar jag farten, även i kurvor, men jag har blivit äldre och försiktigare så. Speciellt när det är blöt, en instruktör sa en gång "Ni som åker gatcyklar med mönstrade däck hinner ju känna när det släpper" jo då visst gör man det, men ändå så skiter jag nästan på mig varje gång man satsar lite för hårt ur en kurva.

Nu har jag blivit så gammal och försiktig så jag sålt alla hojar över 250cc, även caferacern jag bygger är tänkt mer för utseende än prestanda. Förmodligen blir det en ganska dyr nostalgitripp jag just håller på med, men va fan det är ju så kul. Förhoppningen är att den kommer att se ut som värsta gatracern, men blir en sleeper fast tvärtom alltså. Kanske någon av mina jämnåriga (återfallsknuttar eller bara almänt gubbsjuka)som åker sån där hemska customcyklar och själva skaffar hästsvans och fransjacka blir påverkade av min hoj och kommer ihåg va skoj det var på 70-talet och tänker om i sina hojval.

Ha det gott tills jag lägger upp lite mera byggbilder.

Inga kommentarer: