onsdag 2 februari 2011

Ny leverans

Då var det dax att gå till posten och hämta ett paket igen, denna gången fälgar från Tyskland.
Är dom inte underbara, dock var de inte borrade men det är ju bara ytterligare en utmaning att sätta borren i dyrgriparna :)

Idag har jag skruvat ekrar från de gamla hjulen, det tog några timmar. Hade jag haft en ordentlig avbitare skulle jag klippt av ekrarna, men nu fick jag skruva i stället. Naven och bromssköldar ska poleras och lättas genom att borra en del hål, dels för mindre ofjädrad vikt och dels för bättre kylning. När väl de nya ekrarna kommer så tar jag nästa utmaning, att ekra upp hjulen.

Kanske inte så här extremt, men lite hål kommer det att bli.

Gaffelbenen behöver en liten översyn, en sak jag funderat på är att någon måste bytt gaffel för en -72:a ska inte ha några gummibälgar och utanpåliggande fjädrar, men det kan bli snyggt med synliga gaffelfjädrar.

Allt för nu, härligt att ha tagit en rivstart i mekandet, nu är det bara att öka tempot så länge pengar och ork finns kvar.

Hej då!

Inga kommentarer: