lördag 5 februari 2011

Nu är det borrat

Lördag men ändå på jobbet, nej jag jobbar inte utan lånar pelarborren som finns i vagnverkstaden som ligger i samma byggnad som kontoret där jag jobbar som transportledare. På vardagar lagas här järnvägsvagnar och här finns en massa bra att ha maskiner och tryckluft m.m.

Några timmars arbete har förvandlat nav och bromssköldar till Schweizerostar, bromsarna får bättre kylning och den ofjädrade vikten minskar något, nu återstår polering.

Jag har inte kunnat hålla mig från ytterligare lite beställningar, Avon AM26 Roadrider 90/90-18 fram och 110/80-18 bak hoppas jag blir både snyggt och bra grepp.

Söndag i morgon, om man skulle börja skära bort lite fästen på ramen kanske, söker på Ebay varje dag efter någon snygg elektronisk varvräknare typ Kröber eller liknande. Jag kommer att slopa orginal varv/hastighetsmätare, tanken är att tillverka en liten panel av aluminium med några snygga vippströmbrytare för tändning, ljus (hel/halv), slopar alltså tändningslåset.

Inga kommentarer: