onsdag 20 juni 2012

Till Jorka i Svartå

Idag smygstartade jag min semester, slutade jobbet kl 13:30 och började med en långpromenad.

Sen kom jag på att det var onsdag, alltså läge för en tur till Jorkas mc-kafé i Svartå, underbart väder och jag drog iväg så jag kom lagom till när han öppnar kl 17:00, parkerade mot ett stort träd framför kaféet, övriga hojar som har stöd parkerar på grusplanen en bit bort.

Vad otroligt opretentiöst det blir med gubbar i min ålder som samlas runt ett gemensamt intresse, känner inte några av dom som är där, varken till utseende eller namn, men man samlas runt en fika och snackar. De flesta åker customhoj men min hoj blev väldigt uppskattad.

Snackade med en gubbe som åkt med Börje Jansson på kontinenten under 70-talet, Börje körde  Maico då och han pratade om den dåliga bensinen i östra Europa som gjorde att man fick ändra alla inställningar på motorn innan den gick som den skulle. Härligt att höra gamla berättelser :)

Caféracern funkar nu alldeles utmärkt, det bästa är att köra kurviga 70-80 vägar, där kommer den bäst till sin rätt.

Inga kommentarer: