lördag 9 juni 2012

Laddning

Släpade mig ner till garaget idag, med stor möda, jävla hostande och snorande, farbror doktorn får nog ett besök på måndag om det inte är bättre.

Märkte av ett smärre laddningsproblem när jag körde hem från bilprovningen, den började hacka och när jag slog av lyset så gick den normalt igen. Det visade sig att jag bara kopplat in 1 av 3 spolar i generatorn (eller heter det alternator? en generator har väl kol) efter en snabb koll på kopplingsschemat så var det bara att koppla in de övriga 2 till likriktaren också. Nu ska saken vara biff, ingen testkörning idag, när svetten började bryta fram fick jag släpa mig till Konsum för att handla lite och sen tillbaka till min kära soffa.

Monterade den otroligt fula registreringsskylt jag fick av snälla Transportstyrelsen efter regbesiktningen, den förstör hela hojen, som tur är har jag redan beställt och fått en miniskylt :)

Jag har för övrigt åkt med miniskylt på min f.d. GSX-R750 i flera år, blev stoppad 1 gång men slapp böter.


Inga kommentarer: