måndag 2 april 2012

Lyckad provstart

Som jag skrev i sista inlägget så "puffade" höger cylinder bara, jag trodde det var tändspolen. Nu visade det sig vara så enkelt att gasvajern till höger förgasare hade "hoppat lös" eller rättare sagt jag hade inte satt fast den ordentligt i trotteln. Nu är även oljepumpen luftad och jag har lite olja i bensin också så den ryker en hel del, men det är ju bara bra de första milen....

Se och njut, synd att det inte går att känna lukter på film.....


Bara vädret blir lite varmare så blir det provtur, reser till Dublin över påskhelgen så hoppas på fint väder när jag kommer hem, måste naturligtvis fixa till elhärvan och varvräknarfäste. Ska även fixa ett styrstopp så jag kan vinkla in clip-on styret lite mera utan att det tar i tanken.

Glad Påsk!

Inga kommentarer: