onsdag 28 september 2011

Nu skäms jag

Efter lite tysk språkförbistring så har jag upptäckt att jag köpt en Kröber till en Vespa med 12V växelström, den är alltså avsedd att kopplas till ljusströmmen som alltså ökar i takt med motorvarvet. Jag blev så glad när jag hittade en Kröber avsedd för en 2-taktare så jag slog till direkt utan att läsa ordentligt, mätaren i fråga heter C31 och efter en hel del googlande så hittade jag en "fitting guide" och vad jag behöver är en LZ13, vilken jag hittat i Italien :). Nå, nu blir det att skicka en retur till Tyskland och beställa "rätt" Kröber från Italien.

Varför är jag så impulsiv? Alldeles för lätt att handla "fel" grejer på nätet.......

Googlandet gav ju även lärdom om att alltid 1:an på Kröber är ingången för signalen för varvtalet, nu blir det lätt som en plätt att koppla, sen ska man visst passa sig för att koppla på "fel" sida av tändspolen om man har elektronisktsystem, annars bränner man upp den dyra "Drehzahlmessern".

Denna gången beställer jag en som är graderad till 12 000 rpm :)

Jag har lovat redaktörn för Classic Suzuki Magazine att ta någon höstbild på projectet och nu börjar det ju bli gula löv på träden så nu ät det dax, reportage kommer......