måndag 12 september 2011

Hej mina trogna läsare, i torsdags ställde jag till en scen på jobbet som det säkert kommer att snackas om länge. Efter lunch kändes ryggen inget vidare, tänkte att en liten promenad skulle mjuka upp den, dock kom jag ca 50 meter innan jag insåg att det bara blev sämre. Vände på klacken och släpade mig uppför trappan till mitt kontor, väl där orkade jag varken sitta eller stå. Sa till min kollega Per att nu måste jag fan lägga mig på golvet innan jag tuppar av, jag la mig och det kändes bättre. Med uppknäppta jeans så låg jag där väldigt stilla, efter ca 1 timme hade mina kollegor försökt boka tid hos en lokal "kotknackare", han hade ingen tid ledig.

Insåg att jag måste försöka komma till vårdcentralen, försökte komma upp från golvet men det gick ju inte det, så fort jag försökte rann kallsvetten av mig och jag var helt svimmfärdig.

Vad göra? Här kunde jag ju inte ligga, vi var tvungna att ringa ambulans :) de käcka ambulanskillarna tryckte i mig lite morfin i armvecket och lyfte trots mina protester över mig till båren, har nu kommit hem efter 3 dygn på Karlskoga Sjukhus, kan hjälpligt förflytta mig med kryckor i lägenheten.

Äter smärtstillande och har långtråkigt, lite tröst fick jag när en budfirma ringde och ville leverera ett paket från Holland innehållande 1 st tändningslås och 1 st kabelbit med säkringshållare. Nu ligger kabelhärvan på köksbordet och väntar på att jag ska renovera den, får bli väldigt försiktigt i så fall.

Nu har jag suttit uppe en stund så ryggen börjar tala om att det är dags att lägga sig igen.....

Inga kommentarer: