torsdag 17 mars 2011

Webrar från helvetet

Paus i träningen från Qatar, då passar jag på att erkänna en konvertering som jag fick lägga ner.

Jag har alltid haft en otrolig förmåga att köpa på mig en massa roliga saker till mina hojar, men när jag såg ett Weberinsug till CB750 så insåg jag naturligtvis inte de problem jag stod inför. Dyrt var det också, men hej å hå bara handla på. Webrar som suttit på någon gammal Alfa eller något inköptes på Ebay, diverse munstycken inköptes efter nogrann läsning av bestyckningstabeller. Tro mig, Weberförgasare är inte kul :) Jag erkänner att efter att ha skohornat in dom och provat många olika bestyckningar så gav jag upp, hojen gick som ett spjut över 3000 rpm under så var den stendöd, lite svårt på en gathoj med andra ord.

Jag har faktiskt lyckats med en hel del när det gäller vedbodstrimmning men i detta fall räckte mina självlärda kunskaper inte till.

Inga kommentarer: