torsdag 17 mars 2011

Blästring

Lagningen av motorblocket gick bra, nu ligger block+cylindrar+topplock hos Underhåll o. Konstruktion, glasblästring blir det och jag får grejerna i morgon fredag. Det verkar som det blir en go helg med hopsättning av T250-motor. Alu-svetsningen kostad 2xSemlor, visst är det bra med kontakter. Nu fundera jag mycket på vilken sadel jag ska beställa, Mead Speed har en replikasadel till Yamaha TD2 med inbyggd oljetank i cutsen, den ligger bra till just nu eftersom jag vill behålla CCI-smörjningen och behöver således en oljetank av något slag. Har även funderat på en typ NortonManx-sadel och en aluoljetank med locket i urtaget i framkant av sadeln, skulle bli djävligt snyggt. Det stör mig att jag inte får något paket från Dave Swarbrick, jag vill ju kapa/svetsa på ramen.

Inga kommentarer: