lördag 19 mars 2011

Lördagsmek

Det här att montera ihop en motor är nog det roligaste jag vet, okey det finns väl en sak till men när man är +50år så blir ju inte det så ofta. När man som jag köper ett objekt i lådor så får man räkna med att alla delar inte finns, nu märker jag att jag saknar: krysskil till generator-rotorn, båda tryckpinnarna till kopplingen och det är säkert mera som fattas. Jag har skickat ännu en beställning till Marcel i Holland, vajrar fram/bak broms + koppling, krysskil, tryckpinnar och så kunde jag inte motstå elektroniska tändningskitet han säljer.

Som ni ser är inget heligt för mig, bäva månde orginalfantasterna, bågfil och borr får jobba hårt, min orginal T250J står bredvid och kallsvettas.

Baklampa och luftfilter från Biltema.

Närbild på massakern, ska sätta bågfilen i det som sticker ut från blocket också.

Nu måste jag kolla Viasat från Qatar......kanske äta lite och fira mina framgångar med ett glas rött, skål och trevlig helg på er!

Inga kommentarer: