lördag 12 maj 2012

Nu lirar allt i dur

Lite små fix i garaget idag, nu funkar lyset som jag vill, kopplade bort den ena strålkastaren och kör med 35/35W i den andra, jag har satt en vippströmbrytare direkt i lykthuset för on/off ljus. Nu orkar batteriet med ljuset och tändningen, när det satt 2x60/55w fram så dog motorn direkt jag slog på ljuset.

Kopplade även parkeringsljuset fram, så nu funkar det som det ska, med tändningslåset i läge parkering så lyser det fram o bak :). Kopplade även varvräknaren och det funkade också :) vilken skillnad mot orginal vajerdrivna räknaren, nålen ligger helt stadigt...

Jag blev så glad så jag tog en provtur för tankning och koll av däcktryck, vid macken dök det upp en kille säkert 20 år yngre än mig, han sa "Hej, vilken snygg hoj, får jag ta ett kort?" det visade sig att han har som han sa: "Ett evighetsprojekt", en Kawasaki 750, 2-takt så klart. Tänk att det finns flera galna människor i lilla Kristinehamn än jag....

Med förstärkt självförtroende for jag i väg i ett blått rökmoln mot skärgården, nu är hojen klar för Bilprovningen, håll tummarna 23 maj......

Skål på er och se nu till att gå ut i garaget i morgon för att åtminstone putsa lite på din pärla, eller varför inte gör det i kväll och ta en tur på söndag för att känna vårvindarna.......

Inga kommentarer: