Idag var den stora dagen, registreringsbesiktning a 1680:- SEK.
I spänd förväntan på att besiktningsmannen ska ge sin dom.
Nu har det gått 1 timme med måttband, diverse anteckningar om hastighetsmätare, ljudämpare m.m. och provkörningen är genomförd. Killen som provkörde klagade efter ett varv runt industriområdet att han fick ont i höfterna :) och dålig broms, jag förklarade att bromsarna inte var bättre än så på 70-talet och han nöjde sig med det.
Efter ytterligare 30 min väntan kommer han tillbaka från sitt kontor och flinar, han frågar om jag har släpkärra med mig, sen flinar han ännu mera och säger att den blev godkänd, här är beviset.
Konstigt nog måste jag tillbaka och göra en kontrollbesiktning, är inte det myndighetsfasoner, ytterligare en avgift alltså. Vad fan ska de kolla då???
Mission completed!
5 kommentarer:
Grattis! Starkt jobbat / simon
Tack!
Hej,
Håller på med ungefär samma typ av projekt men en CB450 -69 och funderade på en sak som du kanske kan svara på. Vad gäller blinkers, avgassystem, stänkskärmar och andra mer eller mindre onödiga och tungt vägande detaljer? Måste man ha det på gamla hojjar.. Har försökt läsa mig till det men inte hittat någon lättförståelig instruktion.
/Richard
Min hoj är besiktigad precis som den är på bilderna, en -69:a behöver inte mycket "onödigt". Min hoj har INTE: hastighetsmätare, blinkers, stöd (varken sido eller central). Ingen bakskärm och minimal framskärm, ljuddämpare måste man ju ha men som du ser är de också minimala, typ samma krav som i classicracing. Om du vill läsa mera om vad som krävs (och inte krävs) så kolla på http://www20.vv.se/vvfs/htm/2003nr023%20.htm#_Toc38949578
Lycka till med ditt bygge!
Aha, låter hoppfullt! Hade för mig att det var ungefär sådär men dina ord låter tom lite bättre :)
Tack för hjälpen!
Richard
Skicka en kommentar