torsdag 15 mars 2012

Torsdag

Jobbar på en hel del nu....





Sievert Raask gjorde nog lite galet när han nitade dit växelstaget på utsidan av växelspaken, det blev rätt stor vinkel in mot växelaxeln och då försvinner ju mycket kraft = mycket hård växlad. Jag fick borra ur niten och sätta staget på in sidan, då funkade det mycket bättre, se bild nedan.



Kicken tar i växelstaget, det får väl bli springstart :)
Trots att jag tagit bort en massa kablar ur härvan så blir det ju en del kvar, det har tillkommit några också, de till tändboxen bakom batterihållaren, hur fan ska jag kunna gömma dom på något sätt, kanske får göra en liten aluminiumlåda att stoppa in allt i??




Gummiupphängningen av tändboxen blev jag nöjd med, den hänger stadigt lite på sned, den ligger inte emot innerskärmen.



Det blev lite tajt mellan kedjan och expansionskammaren, jag får nog klistra på en tunn gummibit så det inte skramlar.



Fyllde tanken med några liter oljeblandad soppa för säkerhets skull gjorde jag det utanför garaget, men det var inga problem, tät och bra, öppnade kranarna ( ja det är 2, en till varje förgasare) och flottörnålarna höll tätt de med. Så långt inga problem.






Inga kommentarer: