onsdag 7 mars 2012

Snart stundar slutmontering

Lackgubben har lovat mig en blå fin ram imorgon torsdag eller fredag, snart börjar äntligen den efterlängtade slutmonteringen.

Kom på att jag måste svarva ett par distanser för att få lite bättre fjong i framgaffelfjädrarna, ett välkänt problem med T20/T250 gafflarna är att de är på tok för mjuka. Dessutom har jag upptäckt att de bakre stötdämparna jag köpt av det tveksamma fabrikatet Forza ?? är rätt hårda, blir nog lite konstigt med en mjuk framände och en stenhård bak.

Jag har också bearbetat övre gaffelkronan en del, slipat bort fästena för blinkers och håller nu på att slipa med papper för att sedan polera upp den, fäste till Kröber-varvräknaren ska tillverkas i aluminium som även det ska poleras.

Annars tror jag att jag har alla prylar och ser fram mot slutresultatet.

Bilder på ramen m.m. kommer i helgen......

Inga kommentarer: