onsdag 12 oktober 2011

Gixxer

I brist på uppdateringar gällande mitt bygge så skryter jag lite om min fd Gixxer, när jag sålde min Dunstall-HONDA CB750 (900cc) till Norge för en bra peng så fick jag råd att skaffa en snabb liten leksak, en GSXR750 -98. Otroligt lättkörd, axvillig och lättstyrd, längsta trippen blev till Berlin på Classic Suzuki-träff, en bandag på "Åsen" blev det också. Sista turen var till Classic Suzuki-träffen i Rye (Danmark) 2009. Samma höst smällde brorsan in i en älg med sin nyinköpta X85 (turbo) och fick en skallskada som inte blir bättre, jag sålde då min Gixxer i brist på åkmotivation. Nu blir det mest korta skärgårdsturen på min T250J.

Bilden är från en tripp till Öland, fikapaus i Glasriket.

Bjuder även på brorsans T500 Cobra som vann 1:a pris på träffen i Rye.

Inga kommentarer: