Inspirerad av en dag på Sviestad och av det jag fick med mig hem så blev det att börja lite smått med RG250 Gamman.
Alltid en liten början, inpassning och tillverka fästen återstår innan racekåpan och kutsen kan monteras. Väldigt mycket kvar att göra i vinter, nya kolvar på väg från England, för övrigt verkar det att få ihop en bra motor av de 2 motorer jag har.
Orginalinstrumenten får bli kvar, lie onödigt mycket information för race, men temp och varv vill man ju hålla ordning på. Soppatorsk, nä! Hastighetsmätare brukar ju vara glädjemätare, men ändå skoj.
Söndagen på Sviestad bjöd på sol och en underbar uppkörning av Thomas Grandell i 750 på lånad Trident, den pöjken har inga nerver, kör som ingen annan i Esset, fullt ös in i första vänster, bromsar rätt hårt innan han vinklar åt höger, sladdar sen ut.
8 kommentarer:
Det går det snabbare om man håller fullt på rakan mellan vänstern och högern i det som kallas Esset.
Hm, jag förstår det, det är bara du som kommit på det tydligen, de flesta bara cruisar och vinklar över för att sen ge järnet, gick det bra med kallingarna efter sladden före depåbesöket? :)
Jag har tittat på hur Peter Lindén gör.
Tyckte väl att du körde som en stridspilot :) om du läser detta, finns det 16tums slicks att köpa? Eller måste jag byta till 17tum fram på min RG250??
vet inte om det finns 16" slicks, tror ej det. Avon har mönstrade racedäck i dimensionen.
Menar du AM23? Jag har AM26 på min caferacer men de finns ju inte i 16tum.
What size jets did you use? I am restoring a 71 T250 and the air box is missing. I want to use pod filters, but am unsure of the size. Exhaust pipes and carburetors are stock.
my email is kerib@ptd.net
Hi Tom, I used 2 sizes bigger jets.
Skicka en kommentar