Tanken ska ner betydligt i framkant, måste sänka gamla tankfästet med de små gummituttarna så det hamnar ca 3-4 cm lägre.
Gaffelkronan ska snyggas till, pressa ur de gamla styrfästena och fixa ett fäste till Kröber varvräknaren som jag ännu inte hittat :)
Riktigt tunn "svartplåt" i Swarbrick-piporna, de börjar rosta så fort man tagit i dom. De ska lackas svarta så fort jag tagit tag i sista svetsningen.
Fetare bakdäck går nästan inte utan att modifiera svingen m.m.
Jag älskar tanken från Mead Speed. Dekaler från Staterna.
Piporna "hänger" några cm, de hänger bara i avgasportarna, fästen ska svetsas så de passar till de gamla fästhålen till ljuddämparna, sen ska ju slutpiporna+ljuddämparna på oxså.
Vad tror ni det börjar faktiskt likna en caferacer, eller?
Ha det gött tills nästa inlägg, som ni kan se på besökskartan börjar bloggen sprida sig över världen :)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar